Social Media

Om het zo kort en eenvoudig mogelijk te houden, hebben we 5 richtlijnen voor sociale media opgesteld die onze medewerkers moeten volgen:

Do's

Duid ons bedrijf aan als je werkgever op je persoonlijke LinkedIn-pagina.

We zijn op zoek naar trotse vertegenwoordigers van ons merk die zich betrokken genoeg voelen om hun positie en bijdragen aan onze organisatie te delen. We willen onze werknemers binden aan ons merk, elke dag opnieuw.

Deel verhalen, nieuws en evenementen van ons bedrijf.

Content, inzichten en bedrijfsberichten zijn niet veel waard, tenzij ze verspreid worden. Zo krijgen we meer volgers. Maar we kunnen dit niet alleen. Daarom moedigt Cevora zijn medewerkers aan om content te delen en op te roepen tot participatie op al zijn social media kanalen. Delen, delen, delen...

Neem tijdens normale werkuren gerust deel aan activiteiten op sociale media waardoor je professioneel imago of het imago van Cevora verbetert.

Cevora moedigt zijn medewerkers aan om deel te nemen aan gesprekken op sociale media waardoor hun eigen netwerken groeien en hun digitaal imago verbetert of aan acties die de bekendheid
van het bedrijf vergroten. Betrokkenheid op sociale media is geen taboe op het werk. We moedigen onze medewerkers dan ook aan om Cevora’s beste praktijken te gebruiken om online te groeien en hun persoonlijke netwerk uit te breiden.


Don'ts

Post of verspreid geen vertrouwelijke bedrijfsinformatie.

Zodra het op papier staat, kan niemand het laten verdwijnen. Zo simpel is het. Sommige informatie hoort niet gedeeld te worden. Respecteer dit. En als je niet zeker weet of iets gepost kan worden, vraag het dan even aan onze social media manager.

Antwoord niet op concurrenten of personen die negatieve recensies of opmerkingen over het bedrijf posten (daarvoor hebben we een social media manager)

Wanneer iemand die je graag hebt aangevallen wordt, wil je natuurlijk terugslaan. Op sociale media geldt dit ook, en de verleiding is hier misschien zelfs nog groter. We appreciëren dat. Maar als Cevora het slachtoffer is van ontevreden klanten of kwade cursisten, is het belangrijk om meteen voor te stellen dit verder te bespreken in een persoonlijk gesprek. Als je dus een negatieve reactie over het bedrijf ziet, zeg dit dan meteen tegen de social media manager en antwoord niet zelf. Dat appreciëren we nog meer.